"Today we celebrate our Independence Day."

Enligt en omröstning skulle Obama ge bort sitt nya jobb till Harrison Ford. Han gjorde tydligen en perfekt tolkning som president i filmen "Air force One". Bill Pullman placerade sig förövrigt mycket högt han med för sin roll som den humana presidenten i "Independence Day". När man hör det känns det väldigt mycket som om amerikaner (självfallet inte alla, men många) är otroligt inskränkta, naiva och förjävla för mycket patriotiska. Jag har nog aldrig sett en film med en amerikansk president så som jag tror att dom är. Det känns mer som om dom gestaltas på ett sätt som man vill att världen ska tro att dom är. Det vill säga helt jävla perfekta. Så mitt mål nu är och hitta en film där en amerikansk president tolkas på det sätt som för mig känns trovärdigt. Sen vill jag också finna en film där en afrikansk president/diktator/ledare/kung/överstekucku spelas på samma sätt just Bill Pullman gör. Väldigt human och med moral hög som kaknästornet. Let the hunt begin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0